torstai 12. marraskuuta 2009

Dragon Age Origins Toolset ohje - esineen luonti

Toolset found here and tutorial here. Another tutorial here.


Toolset ohjelma löytyy täältä. Ohjeet englanniksi löytyy täältä. Löytyi vielä toinenkin ohje.


Testasin tuon ohjeen, sain luotua ja siirrettyä Athenen pitkäjousen peliin. Jos tulee ongelmia, älä kysy minulta, en ymmärrä prosessia kovin syvällisesti. Onnea matkaan!


Ja tässä lyhyt oppimäärä sivun ohjeesta:




MODULIN LUONTI

1. FILE -> MANAGE MODULES -> NEW
2. Modulin nimi: Name = Bow of athene
3. UID = aga_bowathena
4. Extended Module = Single Player
5. OK
6. Valitse luotu moduli ja paina OPEN
7. Valitse HIERARCHY ja ikkunasta valitse Single Player
8. Sulje ikkuna

ESINEEN LUONTI

1. Valitse NEW -> item
2. Resource Name = aga_bowofathene
3. Module = Core GAme Resources
4. Owner module = Bow od Athene
5. Attributes: Valitse check out a.....
6. OK

ESINEEN OMINAISUUDET

1. Base Item Type = Weapon - Longbow
2. Icon = ico_longbow
3. Inventory Subgroup = 21200
Löytyy _Global hakemisto -> Weapons, Ranged -> Longbows ->

tavallisen pitkäjousen ominaisuuksista.
4. Item Variation = mikä miellyttää
5. Material Progression = Bow, Horn
6. Material Type = Bow, Horn
7. Cost = 300000 : 100 kuparia = 1 hopea : 100 hopeaa = 1 kulta
8. Item Properties -> valitse "3 pistettä"
9. Lisää Faster Aim (0.1s per power)
10. Vaihda Power 0 -> 1
11. Lisää Increase Electricity Resistance (5 per power)
12. OnHit Effect = +electricty damage

SCRIPTI

1. Valitse Scripts
2. Module = Bow of Athena
3. Owner Module = Bow of Athena
4. Kopioi alla oleva scripti toolset:iin

// All module events
#include "utility_h"
#include
"wrappers_h"
#include "events_h"
void main()
{
event ev =
GetCurrentEvent();
int nEvent = GetEventType(ev);
Log_Events("",
ev);
switch (nEvent)
{
case EVENT_TYPE_MODULE_LOAD:
{
// get the
object which contains the player
object oPlayer = GetHero();
object oBow =
GetObjectByTag("aga_bowofathena");
if
(!IsObjectValid(oBow))
UT_AddItemToInventory(R"aga_bowofathena.uti",1);
break;
}
default:
{
break;
}
}
}



5. Lisää scripti modulin ominaisuuksiin

ESINEEN SIIRTÄMINEN PELIIN

1. Valitse esine -> EXPORT -> EXPORT WITHOUT DEPENDENT RESOURCES
2. Valitse scripti -> EXPORT -> EXPORT WITHOUT DEPENDENT RESOURCES
3. TOOLS -> EXPORT -> GENERATE MODULE XML
4. TOOLS -> EXPORT -> GENERATE MANIFEST XML

Moduuli pitäisi nyt löytyä pelin downloaded content paikasta.

Ei kommentteja: